Jak si programovat pozitivně svoji mysl

Síla a vlna pozitivního myšlení je natolik populární, že někdy už to může znít jako klišé.  Fyzické a duševní přínosy pozitivního myšlení však byly prokázány několika vědeckými studiemi. Jak si programovat mysl tak, abychom ovládali my ji a ne ona nás?

Pozitivní myšlení zvyšuje důvěru v sebe sama, zlepšuje naši náladu, a dokonce může snížit pravděpodobnost vzniku stavů, jako jsou např. hypertenze, deprese a vše ostatní související se stresem a psychickými stavy.

To vše zní skvěle, ale co vlastně znamená síla pozitivního myšlení?

Můžeme definovat pozitivní myšlení jako pozitivní vizualizaci našeho života, pozitivní náhled na sebe sama nebo obecný optimismus, ale to vše jsou stále obecné, nejednoznačné pojmy. Pokud chceme lépe ovládat svoji mysl tak, abysme více pozitivně přemýšleli, je potřeba zmínit konkrétní příklady, které nám pomohou s tímto procesem.

Postupně je můžeme zařadit k automatické činnosti v našem životě a tím programovat naši mysl tak, jak potřebujeme aby fungovala.

 

Zde je oněch 7 praktických tipů, jak si programovat mysl:

1. Začni den s pozitivní afirmací

Jak začneme ráno, tak nastavíme naši energii a vibraci na zbytek dne. Možná někdy zaspíme nebo zpanikaříme a pak vnímáme, že celý den stojí za prd. Je to pravděpodobně proto, že začneme celý den negativní emocí a pesimistickým pohledem, který se projeví při každé další události, kterou zažijeme.

A i když vstaneme, jak se říká zadkem nebo levou nohou napřed, můžeme začít svůj den pozitivní afirmací. Při pohledu do zrcadla ráno v koupelně si můžeme opakovat a říkat nahlas, i když nám to přijde divné a můžeme se cítit u toho hloupě, přesto je dobré to překonat a říct si něco jako: Dnes bude dobrý den nebo Dneska se mi bude ve všem dařit. Ohromí nás to, jak se naladíme do jiné vibrace a celý den se nám zlepší.

 

2. Zaměř se na drobné radosti

Každý den se setkáváme s nástrahami života a překážkami, neexistuje nic takového jako dokonalý den. Když se setkáme s nepříjemnou situací, tak máme na výběr. Buď se v tom můžeme utápět a ještě se budeme cítit hůř, anebo se zaměříme na pozitiva, která nám tato situace může přinést, bez ohledu na to, jak malé či nevýznamné jsou.

Pokud například uvízneme v zácpě na silnici, můžeme využít tento čas a poslechnout si zbytek svého oblíbeného podcastu. Nebo pokud při nákupu v obchodě nemají to, co potřebujeme k přípravě osvědčené naplánované večeře, tak přesto se můžeme radovat, že vyzkoušíme uvařit něco nového.

Radovat se ze všedních maličkostí je osvobozující.

jak si programovat mysl

3. Měj smysl pro humor i v nepříjemné situaci

I v těch nejčernějších nebo nejnáročnějších situacích je fajn si zachovat vlastní humor a celou situaci tak tím zlehčit. Říkat si a ujišťovat se, že tato situace určitě dobře dopadne, že je jen dočasná a můžeme se pokusit o tom zavtipkovat.

Když vás například vyhodili z práce, můžeme si představit nejabsurdnější věc, jak bychom mohli strávit svůj poslední den v práci nebo nejbláznivější práci, kterou budeme vykonávat příště – jako je například venčení opiček nebo dělání bublin ze žvýkaček.

 

4. Pouč se z vlastních chyb

Nikdo není dokonalý.
A pokud si to někdo myslí, musí na sobě ještě hodně zapracovat. 🙂 Jde o to, že se snažíme a je v nás dobro, a chyby si můžeme dovolit. Chybuje každý a ve spoustě věcech, v řadě situacích, a i vůči ostatním lidem. Když už chybu uděláme, nesoustřeďme se na chybu, není to konec světa, nemusíme toho litovat ani se obviňovat. Můžeme popřemýšlet o tom, jak tomu příště předejít, co udělat jinak – poučit se z chyby.

Můžeme si vytvořit své vlastní poučky, pravidla a těch se držet. Např., že než se vydáme na nákup, budeme mít připraveno více variant pro vaření večeře. Předejdeme tak stresu a rozčilování u regálu v obchodě, že to či ono zase nemají. My totiž budeme mít v záloze další dvě varianty.

 

5. Změň svůj vnitřní hlas

Negativní vnitřní hlas nám často našeptává:
Nejsem dost dobrý, nebo Raději se do toho nebudu ani pouštět. Takovéto myšlenky a přesvědčení nás pouze utvrzují o tom, co si myslíme o nás samotných.

Až se zase tyto myšlenky objeví, chvíli se zastavíme a změníme je na pozitivnější, např.:
Vůbec mi to nejde můžeme změnit na Moc mi to ještě nejde, ale jakmile to budu více trénovat, zkoušet, procvičovat, budu v tom mnohem lepší.
…nebo…
Neměl jsem se do toho vůbec pouštět, změníme na Nevyšlo to, jak jsem si představoval, ale příště to určitě vyjde.

 

6. Zaměř se na přítomnost

Tím je myšlena PŘÍTOMNOST – ne dnes, ne tuto hodinu, ale pouze tento přesný okamžik. Užívejme si jakoukoliv činnost, kterou zrovna děláme, třeba mytí nádobí. Pak se nám vrací krásné a šťastné pocity do celého dne.

Možná vás právě teď šéf něčím hodně naštval, ale co se přesně v tomto okamžiku stalo? Je to opravdu tak zlé? Zapomeňte na to, co vám šéf řekl před pěti minutami. Zapomeňte na to, co možná řekne za pět minut. Zaměřme se na tento jeden přítomný okamžik. Ve většině případů to není vůbec tak špatné, jak si představujeme, že by mohlo být. Spousta nepříjemného pocitu v tu chvíli je ze situace, která se už stala, anebo ze situace, kterou si představujeme, že by se mohla stát, ale ona se většinou tak ani nestane. Když však zůstaneme v přítomnosti, v tom jednom daném okamžiku, můžeme se cítit mnohem lépe.

 

7. Vyhledávej pozitivní přátele, mentory a spolupracovníky

Když se obklopíme pozitivními lidmi, uslyšíme pozitivní názory, pozitivní příběhy a pozitivní podporu. Jejich pozitivní slova se nám zapisují do podvědomí a do naší mysli a ovlivňují naši vlastní linii myšlení, která pak ovlivní naše slova a podobně přispěje do našeho celého okolí. Nalezení pozitivních lidí, kteří naplňují náš život, může být obtížné, ale je třeba eliminovat negativitu v našem životě, než nám spotřebuje všechnu naši energii. Je třeba pracovat na sobě a měnit svá vnitřní nastavení z negativní na pozitivnější.

Je jen na nás udělat to nejlepší co můžeme, abychom zlepšili pozitivitu u sebe a zároveň u druhých, a nechat tak jejich pozitivitou ovlivnit celé naše prostředí a okolí.

 

Téměř kdokoli a v jakékoli situaci může tyto kroky aplikovat na svůj vlastní život a zvýšit svůj pozitivní přístup.

My přirozeně smýšlíme více negativně, proto čím častěji praktikujeme pozitivní myšlení, nebo trénujeme náš mozek, tím větší výhody si uvědomíme a následně vidíme. Pozitivní myšlení má velkou sílu. Když budeme na sobě pracovat a měnit přístup v životě na pozitivní, štědře se nám odmění a výsledky se brzy dostaví.

Tak co říkáte? …už zase o trochu víc teď víte, jak si programovat svoji mysl tak, aby správně pro vás pracovala?

Růžena Nekudová

Na základě svého příběhu, kdy skončila nespravedlivě ve vězení a padla na úplné dno, inspiruje lidi, jak zvládat těžké životní zkoušky, jak se z nejčernější temnoty dostat až na výslunní. Provází je zázračnou hladinou alfa neboli stavem uvolnění, směřuje je k jádru jejich trápení a následně k pozitivní změně. Je velká propagátorka meditací, které také vytváří, protože jí doslova zachránily život.

Růžena je autorkou knihy Vězení jako dar a převratné metody Zrcadlo času, které pomáhá plnit své sny již tisícům lidí.

Více o Růženě najdete ZDE
Komentáře