Žijeme v době plastové! 2.část

Hlavně abysme nebyli pozadu a něco nám neuniklo. To se na nás valí ze všech bulvárních plátků narvanými žhavými trendy roku. Předháněči v prodeji všech možných věcí, co ani nepotřebujeme, kteří zasévají semínka, že je to právě to, bez čeho se neobejdeme.

Selfie – slovo roku 2013

Výraz selfie nejvíce rozšířil fotograf Jim Krause v roce 2005.

selfie1V roce 2012 bylo toto slovo zařazeno mezi 10 nejpoužívanějších slov a masově rozšířeno. Anketa Samsungu dokazuje, že 30 pocent všech fotek pořízených lidmi ve věku 18-24 jsou právě selfie. Slovo se stalo natolik běžným, že bylo dokonce zařazeno do online slovníku Oxford English Dictionary.

Původně slovo selfie bylo populární jenom mezi mladými, ale teď už ho znají a používají i dospělí a osobnosti společnosti jako papež František, prezidenti, politici, herci, astronauti atd.

Pořízení selfie a následné zveřejnění na sociálních sítích má pro autora většinou kladné očekávání ohlasů, což ale nemusí vždy platit a následně tyto nekladné ohlasy mají neblahý dopad na sebevědomí nejen mládeže.

selfie3Studie na facebooku také prokázaly, že uživatelé, kteří se většinou snaží přitáhnout pozornost na svou osobu, používají někdy až nezdravý způsob fotografování sebe sama.

Někteří kritici například Emma Barnett The Telegraph tvrdí, že selfie fotky zejména žen a celebrit posilují tzv, odběratele selfie fotek a jsou škodlivé pro ženy obecně, neboť podporují zobrazení žen jako sexuální objekty.

Selfie souvisí hlavně s příchodem dostupné technologie, jako je možnost fotografování přední kamerou u smartphonu, který vlastní téméř 80 procent celé populace.

Já miluju selfie. Selfíčkuju se snad všude, na záchodě, v posteli, ve vaně, bez selfie tyčky se nehnu. Proto taky mám milión vyretušovaných fotek na facebooku. (ovšem tady jsem se vyretušovat zapomněla)

selfie2Nefoťte se s pocitem, hlavně se musím všem líbit, mít milión lajků, a vypadat dokonale perfektně (ještě s podtextem, aby vám všichni záviděli, jak jste dobří) přitom stejně si fotku ještě překopete ve photoshopu či jinde upravíte.

Foťte se s láskou, s radostí a pro svůj dobrej pocit, dělejte to pro sebe, ne pro ostatní, výsledek bude mnohem lepší. Budete jenom zářit. Ukažte svoji přirozenou krásu, ukažte sami sebe.

Doba plastová

Petky, obaly, igelitky, fólie, okna, dveře, nábytek, příbory. Plasty jsou všude, žijeme v době umělé, plastové. Skoro každý z nás nákup dává do igelitky. Při mém jednom nákupu pro dva lidi potřebuji minimálně 4 igelitky, nakupuji takto asi každý tři dny, což je cca 40 igelitek za měsíc.

natrendysemuzemeklidnevy7Ano řeknete si, že třídíte odpad a že se plasty recyklují. Ale recyklace nepokryje každodenní spotřebu plastů. Z recyklace se vyrobí méně než spotřebujeme. Vše ostatní se stále vyrábí z ropy.

Jako jedinec můžeme pomoci a to tím, že začneme u sebeomezení napřiklad igelitek. Tříděním odpadu, to už snad je samozřejmostí, třídí už více jak 72 procent českých občanů.

Tím, že si například nebudeme kupovat plastové židle každý rok na zahradu, protože se lehce zničí. Ale koupíme si například dřevěné, které nám jako kdysi vydrží třeba i deset let.

Doba plastová, umělá se týká i nás. Zejména žen a jejich utíkání od přírody a to k umělým prsům, plastickým operacím či nereálnýcm fotografiím. V médiích je nám stále předkládám nějaký vzor, vzor dokonalé ženy a muže, do kterého se snaží především ženy stylizovat.

Hnaní se po vzoru dokonalosti ale způsobuje, že lidé nedokáží plně přijmout sami sebe. Podle mě vůbec největší společenský problém dnešní doby.

Proč potřebujeme na sobě něco umělého? Opravdu je naše láska podmíněná a za něco? Miluji tě proto, že máš velké plné rty (které jste si nechala napíchat silikonem). Nebo: ty tvoje umělá prsa jsou pro mě jenom jako bonus, znamená: kdybys je neměla, tak bych tě miloval méně?

Proč je na ženy vyvíjen tak velký tlak, ze stran nejen mužů a následná závist ostatních žen, že musíme mít něco, co nepotřebujeme, abysme byly více přijatelné trendem společnosti? (výjma těch, které to opravdu sami chtějí pro sebe) Jak to, že my ženy dokážeme přijímat muže takové, jací jsou?

Copak si zvětšují penisy nebo zmenšují zadky či pasy? Prahnou muži po dokonalosti a umělosti ženského těla, kvůli mediálně předkládánému vzoru?

natrendysemuzemeklidnevy6Doufám, že umělé, plastové, nereálné ženy nezvítězí!

Když z toho, co pro sebe děláte, například jdete ke kadeřnici, máte dobrý pocit uvnitř, je to v pořádku, děláte to pro sebe. Když ale něco děláte kvůli trendu, či tlaku okolí, či honění se za dokonalostí, například trend je silikon, tak honem na silikony, protože už všechny modelky je mají, tak i tak nebudete spokojená. Protože to nevychází zevnitř!

Navraťme se více k přírodě, k tomu, čím nás obdařila. To jsou naše dary! Přijměme sami sebe, takoví, jací jsme a milujme se láskou bez podmínek. Vnitřní krása vychází zevnitř člověka.

Není VLOG jako VLOG

Ovšem nelze zapomínat ani na další trendy, kterými jsou například youtubeři a jejich vlogy. Krásně nám ukazují, jak se vyvíjíme v rámci komunikace. Ano, některé jsou dokonce opravdu inspirativní, vtipné a přínosné.

Dnes je na internetu kde kdo, nejsou to pouze vzdělaní lidé nebo nadšenci technologií, jsou to především lidé zaměření na zábavu, sociální sítě a masa prahnoucí po bulvárním a rychlém úspěchu.

youtubevlogsJe to dnešní trend formy relaxu, hnít na netu a čumět s prominutím na sračky, tak jak dřív bylo in, jít hrát s partou vybiku před barák a kdo tam nebyl, nebyl prostě in. (mimochodem znáte někoho kdo nemá facebook, prosím napište mi email).

Úplně se ale neztotožňuji s tím, když neoholené dívčí nohy mají tisíce zhlédnutí jen proto, že je natočila nějaká hrdinka dnešní doby nebo vymývací kecy od rádoby hezkých tvářiček, aby to zase všechno děcka dělaly podle nich a záviděly jim.

Tady platí pokud chtějí, proč ne, ale opravdu chtějí? Chtějí se copak snižovat, zesměšňovat a mrhat svojí osobností, jen aby někoho trumfly?

Čím je reklama stupidnější, možná i prostší, tím má větší úspěch. Ovšem jako profesionálka a milovnice online marketingu vidím v této oblasti velký potenciál, který rozhodně stojí za to využít pro oslovení klientů.

Čím méně ale budete sledovat „konkurenci“, tím více porostete jako originální osobnost.

Trendy byly, budou a jsou a my se na ně vědomě můžeme vy…., víte co. Nepotřebujeme všechny ty věci k tomu, abysme byli šťastní. Nepotřebujeme tenhle telefon, tenhle módní výstřelek, nemusíme říkat tyto slova, nemusíme jíst toto jídlo nebo se přibližovat těmto vzorům či autoritám abysme byli sami sebou.

Nestyďte se za svoji jinou víru, za své jiné názory a myšlenky, za jiný pohled na věc a už vůbec ne za toho jiného, koho milujete.

Přečtěte si první část článku, aneb na trendy se můžeme klidně vy….!

Růžena Nekudová
Je vášnivá propagátorka meditací, zároveň i Buddhist Meditation Teacher. Svými meditacemi pomáhá lidem dosáhnout jejich vnitřního klidu. Ukazuje jim, že meditace jsou pro všechny bez rozdílu a že pozornost směřovaná sobě dovnitř má velký přesah do vnějšího světa pro zkvalitnění života ve všech oblastech.
Růžena je autorkou knihy Vězení jako dar a převratné metody Zrcadlo času, které pomáhá plnit své sny již tisícům lidí.
Více o Růženě najdete ZDE
Komentáře