Meditace okamžiku – změň svůj stav mysli během jedné minuty

Poslední rok jsem jak na vlně. Špatné pocity, strach, stres, pláč se s těmi hezkými střídaly každou chvíli. Já ale potřebovala fungovat! Mít zpět svůj život bez depresí, strachu, stresu a hlavně znovu najít sama sebe. A ne a ne si udělat na sebe čas, měla jsem přece tolik práce a povinností. Pořád jsem si říkala, to přejde, musím jen být zaneprázdněná, abych na to nemyslela. Ale jaksi nepřecházelo. Tak jsem si udělala čas, minutu denně. A ono to fungovalo. A když to funguje, chcete víc a víc…

Jak meditovat během okamžiku? 

Možná už dlouho chcete zkusit meditovat, ale pořád jste si na to nenašli čas?

Možná už meditujete, ale pořád se vám nedaří plně soustředit? Protože třeba máte jenom zkušenost meditovat na krásném a klidném místě.

meditaceokamziku

Tento stejný pocit ale težko hledáte někde jinde. Ruší vás prostředí kanceláře nebo se nemůžete soustředit, když jste s někým v domácnosti. 

Existuje ale snadný způsob, jak snížit stres, vztek, úzkost a strach. Existuje způsob, jak najít klidnější, cílenější stav mysli právě teď. Dokonce i když jste nebyli schopni nikdy před tím meditovat. 

Proto vám chci představit techniku okamžité meditace. Já jsem takto začala s meditacemi a pak jsem nemohla přestat.

Při okamžité meditaci můžete meditovat kdykoliv a kdekoliv chcete. Třeba doma, když vám pláče dítě nebo když cítíte stres, protože máte hodně věcí na práci nebo jste rozčílení. Možná máte problém usnout nebo se cítíte úzkostliví, smutní nebo jen potřebujete nové čerstvé myšlenky, nápady a energii, anebo se vrátit sami k sobě.

Meditace okamžiku je o tom, meditovat během momentu. Začíná se meditovat s jednou minutou. 

Protože moment uběhne hodně rychle a je težké si ho všimnout, začíná se s jednou minutou. Minuta je moment, který víte kdy začne a víte kdy skončí. Takže je to mnohem jednodušší se takto soustředit.

Pokud jste připraveni, zkuste si základní minutu hned teď.

Možná si zavřete dvěře a řekněte lidem, že nejste právě dostupní na jednu minutu. Nemusíte měnit svoji polohu, jen si sedněte a dejte nohy rovně na zem. Nejlépe, když sedíte s rovnými zády, ale určitě pohodlně. Zvedněte hlavu tak, jako kdyby jste měli pocit, že se díváte na svět z výšky. Myslete si, že tento celý svět kontrolujete právě vy. Ruce položte tak, abyste je měli souměrně s tělem, byly klidné a vyrovnané. Můžete mít ruce na kolenou, ruce položené dlaněmi nahoru a nebo ruce spojené.

Možná vás napadla otázka,  co máte dělat se svou myslí?

Svoji mysl jednouduše soustřeďte na svoje dychání, každý okamžik. Aji v jedné minutě může být vaše mysl roztržitá. Můžete myslet na dobré jídlo, na to, že jste na dovolené nebo že už nechcete být v práci, která vás nebaví. To je úplně normální, neděláte nic špatně. Ale když jste si všimli, že jste roztržití, tak je správný čas vzít svoji mysl zpátky k sobě a soustředit se na dýchání. 

Ve zvukové nahrávce vám odpočítám minutu, připraveni? Můžete si zavřít oči. A ještě jedna věc, usmívejte se.

Ve videu také máte časomíru jedné minuty. Můžete si jej pustit a začít.

První mp3 nahrávka jedné minuty s odměřenou minutou.

 

Druhá nahrávka minuty s hudbou. Můžete střídat podle chuti. Dopřejte si okamžitou meditaci s dechovým nástrojem Didgeridoo, typický pro Australské domorodce.

 

Až otevřete oči,  všimněte si, jak se teď cítíte. Možná se cítíte trohu lépe, více svěží, více přítomní, více energičtí a možná máte víc otevřenou mysl.

To není vůbec špatné na jednu minutu? A když pro sebe uděláte více, postupně meditovat delší čas anebo řízené meditace, více dostanete.

Tuto meditaci ale nedělejte déle než jednu minutu. Protože pointa meditace v jedné minutě je, že dokážete výraznou změnu stavu své mysli opravdu velmi rychle

Okamžitou meditaci také můžete přenést, kam zrovna potřebujete. Můžete ji dělat kdekolik jinde, i ve stoje. Což je přínosné například, když stojíte dlouho ve frontě, v přelidněné tramvaji nebo na nudné přednášce  nebo jako první pomoc při nějaké nečekané krizi atd.

S meditací okamžiku se můžete postupně naučit,  jak minimalizovat délku jedné minuty, až do doby, kdy dosáhnete relaxace mysli v pouhém okamžiku. A když toto dokážete, celý váš den může být jedna velká meditace. Protože vám to pak nezabírá vůbec žadný čas.

Já se dlouho bránila jakýmkoli meditacím, i když mě to lákalo. Vždy mě to táhlo, ale ne a ne se odhodlat. Vadily mi meditace s bohem, anděli a všemi těmi výrazy, afirmace a mantry, nevěřila jsem jim a nic mi to neříkalo. Přesto mají něco do sebe a já si z nich vždy něco odnesla. V nejtěžších chvílích, ale vznikly meditace, které mi dávaly smysl a byly pro mě reálné a šly hluboko do jádra.

Moji řízenou meditaci, která jde do hloubky vašeho vnitřního já, si můžete stáhnout zdarma tady na odkaze >>>.

Růžena Nekudová

Na základě jejího příběhu a příběhů druhých inspiruje lidi, jak zvládat těžké zkoušky v životě, jak se z nejčernější temnoty dostat na výslunní. Provází je zázračnou hladinou Alfa neboli stavem uvolnění, směřuje je k jádru jejich trápení a následně ke změně v novou příležitost. Vzdělává a učí o tom, co jsou to meditace, jak s nimi začít a jaký mají pro nás velký přínos. Vytváří přímo léčebné řízené meditace, které pomáhají lidem překonat velmi těžké chvíle. Věnuje se osobnímu rozvoji, duchovnu a vše nabyté předává lidem
Růžena je autorkou eBooku Nekopíruj kopie, jsi originál>> a transformačního prožitku Poznej svůj strach>> .
Spolupracuje také na projektu samostatný podnikatel>>, kde uplatňuje své technické schopnosti a pomáhá podnikatelům růst.
Její inspirativní příběh najdete tady >>

Komentáře