Jak jsme nechtěně, anebo chtěně ovlivňováni trendy

Dá se vůbec nepodléhat v dnešní době trendům? Všichni přece chceme být “IN”.

 

Ale opravdu je to to, co chceme? Cítíme se tak dobře? Jsme to opravdu MY?

 

Pokud vyčníváme z davu, tak si na nás ukazují prstem, dav nás kritizuje a pomlouvá, to přece nechceme že? Co když se na to podíváme jinak.

Dám vám konkrétní příklad:

Dnešním trendem je barva marsala neboli tmavě červená, vínová. Ženy po ní touží, mužům se tato barva líbí, barva je všude vidět, v módních časopisech, na internetu, nosí ji celebrity.

Kupujeme si kabelky, doplňky, barvíme na bordó, sháníme v této barvě oblečení….

pizap.com14241971026781

Přijdeme do společnosti, na nějakou párty, na kterou jsme opravdu dlouho sháněli oblečení, boty, máme perfektní make up, účes… Řekněme, že většina má nějaký módní trend, anebo nevyčnívá  z davu, má například neutrální barvy černá, stříbrná, béžová, tmavě modrá, pudrová, šedá, bílá… Takový lidé jdou s trendem, protože chtějí být takzvaně IN.

 

Ale na párty se objeví také někdo kdo má svůj vkus, svůj styl, ví co mu/jí sluší a drží se toho, anebo naopak chce mít něco jiného, něco extra.

Má například sytě žluté šaty, nebo na první pohled výrazné boty, šperky, či něco, co je třeba úplně “mimo”.

 

Takový lidé rozhodně upoutají naši pozornost, a jsme zpět na začátku, kde jsem psala o tom, že budou terčem pomluv, že mají šílené šaty, že nezapadají, budou probíráni společností, kritizováni, že nejsou in atakdále.

Ale právě ten druhý, jiný pohled je, že je to vlastně pro ně obrovská reklama, na základě špatných zpráv to mohou proměnit v prospěch, že se o nich baví více, než třeba o nějaké modelce, která měla “pouze” černé šaty. Je v podstatě na ně upoutáno více pozornosti, jsou zkrátka jiní, sví, originální.

pizap.com14241997478831

Ve finále nevadí, že vypadají třeba strašně, stejně se o nich nejvíce bavíme. Někdo jim závidí, to, že právě dokáží vystoupit  z davu, že mají na sobě zrovna to, co chtějí a ne něco, co je momentálně in a stejně se jim to ani nelíbí. Z počáteční kritiky a závisti je nakonec uznání a obdiv dotyčné osoby, protože neustoupí ze své osobnosti.

A navíc tito lidé to zejména dělají proto, že je jim v tom dobře, cítí se tak svobodně, vyjadřují tak svoji osobnost.

 

Uvedu vám další příklad. V Lodýně jsem se setkala s úžasným motivátorem Bradem Burtonem. On svoji kariéru v podstatě postavil na tom, že začal mluvit před lidmi v obyčejném tričku. Představte si jak jdete na byznys meeting, každý muž téméř ve stejném nerozeznatelném obleku a košili, někdy je mi těch mužů opravdu líto, že mají stále to “stejné”.

No a Brad prostě šel v tričku, ještě k tomu holá hlava, tetování a svaly :).Prostě se tak cítí dobře a lidé si ho zapamatovali a kdykoliv se o něm bavíme, všichni řeknou, jo to je ten v tom tričku.

pizap.com14242130907771

Takže cílem článku je sdělit, že není těžké nepodléhat trendům, jen si musíte prosadit tu svoji osobnost, nebát se nosit cokoliv se vám zachce a v čem se cítíte dobře, překonat to, že lidé o vás mluví špatně, protože když o vás mluví, tak je to dobré znamení.

 

Kdo vlastně určuje co je trend, přece lidé kolem nás, tak proč ho neurčíte tentokrát VY sami a na ostatní “trendy” se jednoduše vykašlete.

 

Nejděte s davem, buďte sami sebou originálem.

Růžena Nekudová

Na základě jejího příběhu a příběhů druhých inspiruje lidi, jak zvládat těžké zkoušky v životě, jak se z nejčernější temnoty dostat na výslunní. Provází je zázračnou hladinou Alfa neboli stavem uvolnění, směřuje je k jádru jejich trápení a následně ke změně v novou příležitost. Vzdělává a učí o tom, co jsou to meditace, jak s nimi začít a jaký mají pro nás velký přínos. Vytváří přímo léčebné řízené meditace, které pomáhají lidem překonat velmi těžké chvíle. Věnuje se osobnímu rozvoji, duchovnu a vše nabyté předává lidem
Růžena je autorkou knihy Vězení jako dar>> a převratné metody Zrcadlo času>> .
Její inspirativní příběh najdete tady >>

Komentáře